2014. július 2., szerda

A legjobb muffin recept :-) Kipróbált - működik :)


Sziasztok!

Az elmúlt hétvégém nagyon mozgalmas és kreatív volt, ennyi mindent már régen csináltam egy nap. Megállás nélkül csipogott hol a mosógép, hol a sütő, hol a főzőlap. Mivel a meggyszezon kellős közepén vagyunk, nekem Anyósomnak hála a konyha be van terítve kompóttal, lekvárokkal, friss gyümölccsel. Valahogy adta magát a dolog, sütni kell. :-) Külön motivált, hogy a Müllerben kis cuki muffin formákat tudtam venni. Meg azért a sminkes polcok közé is betévedtem, lejjebb megláthatjátok ennek eredményét. 




Azokat a recepteket szeretem, amik nem bonyolultak, amiket könnyen lehet variálni. Olyan alapreceptnek mondhatókat. Nem arról van szó, hogy nem szeretek sütni, nagyon is, de az olyan recepteket részesítem előnyben, amiket könnyen lehet utána kedvünkre alakítani. 

A neten akadtam rá egy aranyos kis videóra még valamikor karácsony körül, egy srác !!! mutatja be a tökéletes muffint. Éppen valami ilyesmire vadásztam már nagyon régen, nem is haboztam anno kipróbálni. Azóta csak így készül már nálunk a muffin :-)

Tojás, és vaj nélkül, nagyon könnyű, tényleg tökéletes süti. Természetesen én a fehér liszt és a cukor helyett, a lisztet teljes kiőrlésűre változtattam, a cukor pedig barna cukorra, de a recept ezekkel is tökéletesen működik. Azért csak egészségesebb.


Na akkor lássuk is. Amire szükség van:
-  egy csésze vagy egy olyan mérő pohár, amiben könnyen meghatároztató egy egység (az egység tejesen mindegy, hogy 150 gramm vagy 200 vagy több, a lényeg hogy utána következetesen azt használjuk)
- keverőtál, fakanál
- 2 csésze/egység liszt
- 1 csésze/egység cukor
- 2 csomag vaníliás cukor (vagy igény szerint)
- 1 csomag sütőpor
- fajér (ki mennyi gondol, vagy szeret), de tehetünk bele szegfűszeget is, vagy muffin fűszer keveréket
- fél csésze/egység olaj
- 1 csésze/egység folyadék, ami nálam a felhasznált gyümölccsel egyező szokott lenni, de nem kötelező ezt betartani
- 1 tábla étcsokoládé (nálunk ezt nem lehet kihagyni, a férjem miatt kötelező elem) 
- 1 csésze/egység gyümölcs 
- muffin sütő és legalább 12 darab belevaló papírocska.

A száraz hozzávalókkal kezdjük, majd szépen adagoljuk a keverőbe a nedves összetevőket is. Elkevergetjük, és hozzáadjuk a gyümölcsöket, valamint az apróra vágott csokit. 




Mehetnek a formákban és utána irány a sütő, amit már előre fel szoktam melegíteni 200 fokra, akkor veszem vissza 180-ra, ha mennek be a sütikék. Szigorúan 23 percet szoktam sülni hagyni, ahogy a srác ajánlotta és kész is. 




Ha nem akartok sokat bíbelődni egy muffin sütéssel, akkor ez kell kipróbálni :-)

És akkor a Müllerben tett látogatásom eredménye. Tudni kell, hogy a Müllerbe ritkán jutok el, nekem kicsit kiesik, bár Nyíregyháza kellős közepén van, én vagyok "rossz" helyen. Ha viszont eljutok, akkor alaposan szemügyre veszek mindent, de már jobbára csak a természetes sminkeket és ápolókat tartalmazó polcok között nézelődöm. 





A nyár folyamán én mindig a barackos-rózsaszínes árnyalatokat keresem. A terra naturi kínálatában fedeztem fel egy a 04-es áranyalatú royal apricot pirosítót, és a 08-as soft coral rúzst. Mindkettő a kosárban landolt. Az Essence lakk pedig teli találat lett, már egy jó ideje vadásztam egy szép, cappuccino színű nude árnyalatra, és a 162 "dare it nude" pont ilyen. 


Meg ahogy látjátok az Arcdeco szemhéj alapozó is végre a birtokomba került. Egy ideje már pályáztam rá, de még egy másikat el kellett használni. Annyi jól olvastam és láttam róla hogy gondolkodás nélkül ezt választottam. 

Ezekről bővebben egy külön bejegyzés készül majd, ennyivel nem lehet letudni ezeket, mivel a terra naturi termékek nagyon jók, külön szeretnék szólni róluk. 


A sütiket próbáljátok ki, nem fogtok csalódni, hamar kész van, és egy vendégsereget is el tudtok kápráztatni velük :-)

Kellemes napot nektek, sziasztok :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése