2014. július 9., szerda

Köröm és kézápolás

A körmöké a főszerep ma, hiszen kiemelkedően fontos kezünk és körmeink ápoltsága, akár a magánéletet akár a társas kapcsolatainkat nézzük. Persze nem kell a kérdést túlmisztifikálni, de az kétségtelen, hogy a kezünk állapota információt hordoz rólunk. 


Egy ideje próbálok rendszeresen, mondjuk heti egy alkalommal időt szánni a körmeimre. Előtte hajlamos voltam teljesen elfelejtkezni a 10 kicsi indiánról, és ennek, valamint a sok lakkozásnak a töredezés lett a következménye. 

Sőt, a sötétebb, erősebb színeket már nem is használom olyan gyakran, mert több a káros anyag bennük. A Mannaszappan blogján találtam anno egy érdekes cikket (ITT találjátok) ami pont ezzel a témával foglalkozik. Persze van piros és más sötét színű lakkom, de igyekszem kevesebbet hordani őket. 



A köröm és kézápolásban jelen pillanatban a fenti termékek segítenek nekem. 

1. Alverde Nagel - Pflegecreme Aprikose 15 ml: sárgabarack illatú körömágy és körömápoló krém. Nem tudom megmondani nektek, mióta használom, de nagyon régen, és ahogy látjátok, alig fogy, mivel kevés kell belőle. Szépen ki lehet tapasztalni, mennyit tegyünk. Először a körömágy körüli részen használom, majd amikor már beszívódott kicsit, akkor a maradékot a körmeimre kenegetem addig, amíg teljesen be nem szívódik. Nagyon szeretem, és használ is. 15 ml található a tégelyben, időtlen-időkig elég, persze a szavatosságot figyelni kell. Én még december végéig kenegethetem. Az árára már nem emlékszem, és legutóbbi DM látogatásom alkalmával elfelejtettem nektek a pontos és friss árat megnézni, de mintha 1000 Ft körül vettem volna anno. ITT olvashatjátok a krémmánia információit, 5 csillagos termék. 



2. Szintén Alverde - Körömerősítő szérum jojoba gyöngyökkel 15 ml: ezt a terméket is nagyon szeretem, először ezt vettem meg az Alverdétől, ami körömápolással kapcsolatos termék, és nagyon szeretem, ahogy a krém is, ez is nagyon jól bevált nekem. Ezt heti többszöri használatra javasolják, de nekem ez szokott a legritkábban eszembe jutni, de azért használgatom. A köröm teljes felületére szoktam felvinni, kicsit hagyom, hogy hadd fejtse ki a hatását, és a maradékot ami nem szívódott be, belemasszírozgatom a körmökbe. A krémmánián található írások ITT.


3. Manna Szépségolajak közül a jojobaolaj. Nem használom minden este de egy héten 2-3 alkalommal igen. Irodai munkát végzek, rengeteg papír vesz körül nap mint nap, meg hát a háztatás, szóval kell a folyamatos ápolás és hidratálás. A shea vajat már nem is említem külön, mert azt gyakran használom, az szinte az alap "krém". 

Hétvégente, ha van idő, a lakk eltávolítása után citrommal szoktam fehéríteni a körmeimet, meg amikor itthon vagyok és tudom is hogy sehová nem kell menni, szeretem szabadon hagyni a körmeimet, vagy csak egy általános erősítővel bekenni, hogy kicsit pihenni hagyjam őket. 


Nektek vannak bevált házi praktikáitok köröm ügyben? 

2 megjegyzés:

  1. Ha nem lenne meg a köröm ápolási rutinom biztosan ebből a bejegyzesből szemeznék. Nekem 1 éve olyanok csak a körmeim mint most. 24 éves koromig vártam erre, mert előtte mióta az eszemet tudom lakkozás nélkül is olyan lemezesre tört, hogy még a körmösöm is azt hitte most pattintottam le magamról a tip zselét...szóval nagyon ronda volt, ennek ellenére szerettem lakkozni, de mindig vágytam hosszú erős körmökre. Tavaly nyáron elindult a csoda, 2-3 hónapnyi rendszeres olíva olajozás után kezdett erősödni a körmöm, aztán felfedeztem az Eveline körömerősítő lakkját is az olaj mellé, és olyan a végeredmény ami a blogomon látható. Még most is csodálkozom a változáson, és azért félek, hogy újra olyan lesz mint régen volt, de inkább örülök annak ami most van. Tervezek erről az évekig tartó "küzdelemről" írni, hátha másnak is hasznos lesz.

    VálaszTörlés
  2. Ügyes vagy, jól rendbe szedted őket. Nekem is volt egy ilyen korszak, de rájöttem, hogy vitaminhiány volt. Most mondjuk egyébként sincs bajom a körmeimmel, mert terhesvitamint szedek ami tele van B vitaminokkal, és egyebekkel. Az Olíva olaj tényleg jó dolog, én is használgatom, amikor eszembe jut.

    VálaszTörlés