2014. július 21., hétfő

Argán olaj

Ismételten kiegészítettem az ápoló olaj kollekciómat. Már régóta vágyott "darabok" kerültek most hozzám. Eddig csak hallottam róluk és az áldásos hatásaikról, de most úgy döntöttem, ki kell próbáljam őket.
Az Olivia Natural olajai közül választottam, mivel ezek az olajok kiváló minőségűek, 100 %-ban a természetes olajat tartalmazzák, és nagyon jó árban vannak. A fotózást Mazsola kandúr felügyelte.


Argán olajra, ligetszépe és mandula olajra esett a választásom. Valamint egy 10 ml-es ajakbalzsamra, ami enyhén színezi is az ajkakat amellett, hogy egész napos hidratálást és táplását ad.


Kezdem a bemutatást az argán olajjal, amire már hónapok óta vágytam, de mivel csordultig volt a pipereszekrényem kókuszolajjal és jojoba olajjal, még várni akartam a rendeléssel. A "luxus elixírjének" nevezik, hát ez már önmagában elég kéne hogy legyen arra nézve, milyen hatásos lehet. De azért nézzük csak meg közelebbről. 


A teljesség igénye nélkül az alkalmazási területek:

1. Bőrápolás - sejtmegújító hatással bír, fiatalít, segíti meggátolni az öregedés folyamatát. Kiváló regeneráló hatása van, feszesíti a bőrt. Pótolja a bőr elveszített nedvességtartalmát. Mivel hypoallergán, érzékeny és allergiára hajlamos bőrrel rendelkezők is alkalmazhatják. A száraz bőr esetében megakadályozza a hámlást és nyugtatja a bőrt, de azok se keseredjenek el, akiknek zsíros vagy kombinált a bőrük, jól tisztít, szabályozza a faggyútermelést, gátolja az újabb pattanások kialakulását. 
Enyhe fokú fényvédelemmel rendelkezik, napozás után pedig vitalizálja a bőrt. 

Eddig egy tusfürdőm volt, amibe argán olaj is szerepelt az összetevők között, imádtam, nem is tudom, miért nem vettem belőle azóta. 


2. Hajápolás - állítólag a száraz hajvégekkel csodát tesz, ezt mindenképpen szeretném kipróbálni. Eddig olíva olajjal masszíroztam a fejbőrömet és tettem a hajamra is mosás előtt 30 perccel. Ez is nagyon jó a hajnak, de az argán olajat is be fogom vetni erre a célra. 

3. Speciális ápolás - olyan bőrproblémák esetén is ajánlott a használata, mint a psoriasis, ekcéma, vagy ha csak simán érzékeny valaki bőre, mint az enyém is, eredménnyel használható. 

4. Kismamák kenegethetik vele a pocakot és a derekukat a terhességi csíkok megelőzése céljából. 



5. Sőt, fogyasztásra is alkalmas, salátákat ízesíthetünk vele, jótékonyan hat a szív-érrendszeri megbetegedésekre, és a gyulladásos folyamatokra. Vércukor szintet stabilizáló hatása van, javítja a keringést és még a koleszterin szintet is csökkenti. Pozitívan hat a máj működésére, étvágycsökkentő hatású. Jelentős E vitamin van benne, egy evőkanálnyi olajban nagyjából 4 mg. 

Hát egyenlőre utóbbi képességeit nem biztos, hogy meg fogom ismerni, egyenlőre szépségápolásra szeretném használni, tesztelni. 

Úgy tervezem, hogy egy hónap múlva, de legalább két hét múlva írok az olajjal kapcsolatos személyes élményeimről. 

Néhány érdekesség az argán olajról:


- az argán fát nem lehet ültetni vagy telepíteni, vadon él Marokkó egy bizonyos szegletében,
- akár 150-200 évig is élhet a fa, jól bírja a nagy hőmérséklet ingadozást és évekig kibírja csapadék nélkül is,
- az argánfa gyógynövény, a húsos bogyók július és szeptember hónapokban érnek,
- az érett gyümölcsök megfonnyadnak, leesnek a fáról és július-augusztusban a berber asszonyok gyűjtik be és kezdik el a feldolgozását. 

A következő cikkekben otthon is könnyen elkészíthető recepteket mutatok majd be nektek :-)

2 megjegyzés:

  1. Augusztusban én is veszek argán olajat, mert amit használtam a hajamra az nagyon jó volt, csak sokkal drágább, gondolom olaj-olaj ez natúr is szóval alig várom, hogy kipróbáljam majd :) Addigra pont elfogy az a kevés amit használok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor szinte egyszerre oszthatjuk meg a tapasztalatainkat. Szuper :-)

      Törlés