2014. július 27., vasárnap

Ligetszépe olaj


Ahogy korábban említettem nektek, 3 ápoló olajat rendeltem a közelmúltban, melyek közé bekerült a ligetszépe olaj is. 



A ligetszépe olajat a parlagi ligetszépe növényből nyerik ki. Azt a növényt már a dél-amerikai indiánok is előszeretettel használták gyógyító célra, kisebb sebeket, vágásokat és horzsolásokat kezelgettek vele, az asztmát és a megfázást is ezzel az olajjal előzték meg, illetőleg ha már kialakult, akkor a tüneteket a növénnyel kezelték, mérsékelték. 


A növény a 17. században Angliában is megjelent, és a "király mindent gyógyító szere"-ként nevezték. A növény a gyógyító hatását a benne található két fontos telítetlen zsírsavnak: a linolsavnak és a gamma-linolénsavnak köszönheti. A növényből kivont olajnak előbbi 72, utóbbi 9 %-át alkotja. 



A nők számára kifejezetten értékes a ligetszépe olaj, enyhíteni képes a PMS tüneteit. 
A ligetszépe olaj igazi csodaszer, nagyon megszerettem én is.

Lássuk, mi mindenre jó belsőleg:

- véd a szívbetegséget, az agyvérzés, a magas vérnyomás és az agyvérzés ellen, 
- csökkenti a vérnyomást és fokozza az immunrendszer működését, 
- antioxidáns hatású, semlegesíti a káros szabadgyököket, 
- enyhíti a reumás fájdalmakat, 
- gátolja a trombózis kialakulásának a kockázatát,
- segíti a szervezetben a kálcium felszívódását.


Bőrápolás vonatkozásában:

- mivel antiallergén, minden bőrtípus használhatja, 
- én arcápolásra használom előszeretettel, de a test bármely részén alkalmazható, 
- szemránckrém helyett is használható, a karikákat is halványítja, 
- ideális bőrápoló lehet télen, amikor a hőmérséklet és a fűtés miatt szárazabb a bőrünk, 
- más ápoló olajokkal is kombinálható,
- nap okozta kisebb sérüléseket, horzsolásokat, kisebb vágásokat kezelhetünk vele,
- sőt, a speciálisabb igényekre, mint ekcémás, psoriasistól szenvedő bőr, szintén sikerrel használható. 

A ligetszépe olajról többet ITT olvashattok. 




2 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam hogy "ehető" ezzel az olajjal is ajánlasz receptet mint az előző posztban?:)

    VálaszTörlés
  2. Belsőleg elsősorban a ligetszépe kapszulák vannak. Én is sokat ismerek, de még valahogy soha nem vettem. Viszont vannak olyan szépségkapszulák mint pl.. a Biovanne amibe van ligetszépe kivonat. Ezekez viszont kúraszerűen érdemes szedni, legalább 4-legfeljebb 12 hétig, hogy jó kifejtse a hatását. igen lesz irás néhány receptről :-)

    VálaszTörlés