2014. június 10., kedd

A csodaszerként emlegetett lenolaj :-)

Az egészséges táplálkozás jegyében szeretnék nektek egy szuper receptet ajánlani, ami a személyes nagy kedvencem lett egy ideje. Számomra igazi csemege :-) 

A hidegen sajtolt növényi olajokat a férjemmel együtt már egy ideje előnyben részesítjük a konyhában és én a fürdőszobában is. A lenolajjal egy hónappal ezelőtt ismerkedtem meg, addig csak szemeztem vele a DM-ben, de valahogy soha nem vettem le a polcról. Igaz hogy nem is tudtam róla semmit. 

Felirat hozzáadása
Teljesen más témában keresgéltem az interneten, amikor a "Csodatévő lenolaj" szalagcímre lettem figyelmes. Naná hogy nekiláttam elolvasni, mostanság falom az ilyen irányú cikkeket. 

A lényeg, hogy egy kúráról volt szó, melyhez lenolaj (lenmagolaj) és túró szükséges. Gondoltam magamba, csak két hozzávaló, máris szimpatikus. A táplálkozástudomány "tudorai" szerint a kúra titka és a sikere az esszenciális szírsavakban keresendő. Ezek azok a zsírsavak, melyeket nem tudja a szervezetünk előállítani, ezért kívülről kell bevinni. A telítetlen zsírsavakra kell fókuszálni, ami a növényi olajokban található meg, és itt jön a képbe a lenolaj. 

 A lenolaj és a túró kombinációjával olyan értékes anyagok képződnek, melyek amellett hogy jótékony hatással vannak a szervezetünkre, de a méreganyagok semlegesítésében is felveszik a harcot. 

Ahogy én csinálom: két evőkanál túró, egy evőkanár darált lenmag, és annyi lenolaj, amivel még nem válik pépessé az egész. 

A lenolaj íze sajátos, nagyon egyedi. Olyan dióra emlékeztető íze van, nekem nagyon tetszik. Egy hónapja minden nap eszem, és már nem akarok lemondani róla :-)

Próbáljátok ki. Sziasztok :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése