2016. május 5., csütörtök

Spórolási tippek - megoldások

Nekem most 2016 év elején jött el az a pont, hogy valahogy jobban odafigyeljek a háztartásunk kiadásaira. Kétségtelen, hogy ez az egész azzal van összefüggésben hogy már többen vagyunk a családban és ezt természetesen meg is érezzük. Hát csak egy példa, de ha van gyermeketek akkor tudjátok, hogy egy valamire való tavaszi zárt cipő vagy nyárra szandál a gyereknek 9000-15000 Ft körül mozog, vagy pl. egy csomag Pampers pelenka mindenféle akciók és kuponok nélkül majdnem 6000 Ft.
Ezekkel és még sok mással szembesülve megoldásokon kezdtem a fejem törni, hogy hogyan lehetne még jobban racionalizálni a kiadásainkat és javítani a háztartásunk mutatóin.
 



Az majdnem biztos, hogy még sok csiszolni való van a mostani rendszeren, de olvasgatok is folyamatosan a témáról és ami tetszik, azt rögtön megpróbálom a mi kis családunkba is kipróbálni, átültetni.
  • Hát ami az első és szerintem a legfontosabb, hogy a kötelező kiadásokra el kell különíteni a pénzt, és ahhoz semmilyen körülmények között nem nyúlni. Hát ez korábban nekünk nem mindig sikerült, de most ebben nagyon következetes vagyok.
  • A másik, amit az utóbbi időben kezdtem el, hogy heti bontásban megtervezem, hogy mit eszünk és ezek ismeretnében vásárolunk. Már kialakult vásárlási szokásaink lettek az elmúlt hónapok alatt, már nagyjából tudjuk, mit hol érdemes vásárolni. Akciós újságokat rendszeresen átnézzük, de azért nem úgy kell elképzelni, hogy boltról boltra szállunk és hogy erről szól az életünk. Most 3 üzletlánc kínálatait figyeljük, mert ennyire van kapacitásunk és azt látom, hogy ez így működik. 
  • A háztartás igényeit is leegyszerűsítettem kicsit, régebben hajlamos voltam túlzásokra. Most kifejezetten az igényeink szerint vásárolok, semmiből nem halmozok fel nagyobb tartalékot, mert amiket használok, egyrészt tartósan alacsony áras termékek (majdnem mind), másrészt pedig amíg elfogynak, újabb akciók tömkelege van, és be tudom a fogyó termékeket szerezni. Háztartási tisztítószerek kapcsán pl. rászoktam a DM saját márkás termékeire, imádom őket. 750 ml-es súroló folyadék akciósan (és elég gyakran az) 199 Ft, nagyon szuper, konyhába és fürdőbe használom, Ciff minőség szerintem. A mosogatószer és a WC tisztító amit használok még, szintén teljesen beváltak és mindig megfizethető áron jutok hozzájuk.


  • Amire rendszeresen figyelek, mióta gyermekem van, a DM kártyám állása "pontügyileg". Gondolom tudjátok miért. A baba bónusz programjuknak köszönhetően pl. egy időbe pelust se vettem teljesen áron és vannak időszakok hogy pl. bébiételeket lehet 15-25% kedvezménnyel megvásárolni. És azért ezek nagyon nagy segítség. Vagy babaápolási termékek, fürdőtermékek, törlőkendők. Szóval a kuponozás ilyen értelemben most a lételemem lett. Már a férjem is úgy tudja, mikor mi hol van, neki is van  DM-hez társkártyája... Müller szintén, bár ott nem igazán vagyok a kedvezmény rendszerükkel kibékülve, de még így is jó hogy vannak egyáltalán kedvezmények.
  • Én internetről is szeretek vásárolni, soha nem csalódtam még, pedig lassan 10 éve, hogy használom ezt a kereskedelmi formát. Megbízható és jó minőséget képviselő márkáktól szoktam pl. kizárólag akciós időszakban a gyereknek ruhát rendelni, szuper kedvezményeket ki lehet fogni, így minőségi cuccai vannak a legénynek, de olcsón, szállítási költség nélkül, és az ajtóig hozták. Hát kell ennél jobb? De háztartási gépeink is vannak, amiket interneten vásároltunk, semmi gond velük.
  • Befőttes üvegbe dobáljuk a férjemmel az aprót, illetőleg minden héten egy kötelező összeget. Év végére lesz belőle egy jó kis tőke, amit vagy viszünk tovább, vagy valami értelmes dologra felhasználjuk.


  • Egy külön számlára vezetjük a családi pótlékot. Abból indultunk ki, hogy a gyerek előtt ez az összeg nem volt, hát akkor kezeljük úgy hogy most sincs. A számlán év végére, ha az összeghez nem nyúlunk menet közben, akkor majdnem 150000 Ft lesz. Ezt például egy tartaléknak is fel lehet fogni, hogyha valami váratlan beüt, legyen mihez nyúlni, és ne érezze nagyon meg a család. De ha azt nézzük, egy tartalék lehet a gyereknek is, és ha meg tudjuk tartani, hogy nem dézsmálgatjuk meg, akkor jó kis összeg lesz, mire egyetemre menne például.
  • Egészségpénztári tag is vagyok, 2014 év eleje óta. Abból a megfontolásból csináltam, hogy még az akkori elképzelésem szerinte abból szerettem volna a gyermekünk köldökzsinór vér tárolását fizetni, de aztán végül ezt készpénzzel oldottuk meg. Az EP kártyára befizetett összegek után évente 25 % visszajár nekem az adóval, és arról az összegről rendelkezhetek, hogy visszakérem a bankszámlámra, vagy menjen az EP kártyára. Most is 17000 Ft-ról lesz szó. Azért ez nem semmi. Én az Alma Patikákban szoktam a gyógyszer és egyéb (vitamin, gyerekápolási) szükségleteinket beszerezni, ahol szinte minden hónapban szuper akciók vannak. Hónap elején magam elé veszem az akciós újságot és összeválogatom, hogy mit tudok EP kártyával fizetni és mire van szükségünk. Persze van amikor semmi nem kell éppen. Vitamin készítményeket rendszeren így vásárolok, és szinte soha nem fizetek értük teljes árat. Anno terhesvitamint rendszeres így vettem és néha 3-4000 forintokat spóroltam. Amikor várandós voltam, UH vizsgálatokat fizettem EP kártyával és a kombinált tesztet is. De pl. bőrgyógyászati magánrendelésen is fizettem már vele. Minden hónapban 5000 Ft megy rá kötelezően, de bármikor utalhatok a számlámra amennyit csak akarok.  

  • Meg hát amit már egy ideje megcsináltuk, hogy a háztartásban a fényforrásokban takarékos izzók vannak, a víz és gázfogyasztásra is igyekszünk figyelni, bár mióta a fiúcskánk velünk van, azért ez kicsit nehezebb. Most azért jóval hamarabb feljebb kapcsolom a termosztátot. 
Szóval most ez a mi családunk spórolási rendszere. Még nem tökéletes, de ahhoz képest, hogy pl. 4-5 évvel ezelőtt ezek töredékét alkalmaztuk csak, és igazából nem is nagyon figyeltünk oda, hogy hol és hogyan lehet "megfogni" a pénzt, szerintem nagyon jó.
Remélem tudtam nektek esetleg ötletet adni.
Köszönöm hogy olvastátok, Margó :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése