2016. május 8., vasárnap

Natúr kozmetikumok bűvöletében

Akik régebben olvastátok a bejegyzéseimet, emlékezhettek rá, hogy egy időbe eléggé odavoltam a natúr kozmetikai termékek és a természetes megoldások iránt. Nem is emlékszem már annyira, hogy kezdődött ez, de pl. kozmetikumok terén egyszer egy hirdetés keltette fel a figyelmemet, és azon felbuzdulva olvastam utána és vettem is magamnak termékeket. Akkor nagyon motivált voltam, hogy a bőrömet szeretném természetes anyagokkal ápolni és védeni.


Na most a helyzet mára az, hogy egyáltalán nem tudom használni őket. A bőröm bizonyos összetevőket, főleg a shea és kakaó vajakat nem tolerálja. Erre kicsit nehezen jöttem rá. Amikor a termékeket használni kezdtem - zömében szappanokat és természetes vajakat - röviddel utána olyan tüneteket vettem észre magamon, amik korábban nem voltak és meglehetősen zavartak is. Mire gondolok: szappanok használata után viszketés, pirosas foltok, eleinte kevés, aztán egyre több. A vajak használata után szintén, valamint száraz bőr, ami nagyon viszketett. Én mindig valami mással magyaráztam ezek meglétét, mert valahogy a termékekkel, hogy ezekkel lehet a baj, nem számoltam. Lévén hogy natúr termékek, és a legjobb forrásból származnak az összetevők, nálam egyenlő volt azzal, hogy akkor csak jó lehet.

Hát sajnos nem. Manapság már minden okozhat allergiás reakciót. Bőrgyógyászoknál jártam a problémámmal, és erre ők hívták fel a figyelmemet, amikor jött a kérdésükre a válaszom, hogy natúr termékeket használok. Sajnos nem garancia semmire. Ha megbízható és leinformálható helyről vásárolunk, akkor természetesen figyelmeztetnek bennünket, hogy a készítménnyel vagy azok egyes alkotóelemeivel kapcsolatban az arra érzékenyeknél allergiás reakció állhat fenn. Nyilván az én hibám is, hogy anno nekiestem a termékek használatának és nem teszteltem magamon előtte, hogy csak egy kis területen használom őket, és majd kivárom hogy mi lesz. De valahogy erre nem számítottam.


Ezt csak azért osztom meg veletek és azért gondoltam hogy szánok ennek egy bejegyzést, mert manapság nagyon divatos dolog a natúr termékek használata, a kínálat is óriási, meg ezek marketingje is. A google-ba kíváncsiságból beírtam a keresőbe hogy natúr kozmetika és tömérdek oldalt kaptam. De amire nagyon figyeli kell, hogy ezek sem csodaszerek. Legalább olyan fenntartással kell kezelni ezeket is szerintem, mint minden más terméket amit magunkra kenünk vagy megeszünk. Persze önmagában jó dolog, hogy ennyi termék közül tudnak választani, akik ilyesmivel szeretnék a bőrüket és magukat ápolni, de nagyon körültekintőnek kell lenni. Sok natúr terméket eleve valamilyen konkrét bőrgyógyászati tünetre, problémára ajánlanak, mint ekcéma, psoriasis, stb.
Azért az én véleményem az, hogy mindenképpen bőrgyógyásszal történő konzultáció kell, főleg akkor, amikor nagyon nyilvánvaló, hogy orvosért kiállt az eset.

Én is nagyon szeretem volna, ha működnek rajtam ezek a termékek, mert a szappanoknak csodás illatuk és textúrájuk van, és sok más testápoló terméket is nagyon nagy érdeklődéssel vettem meg és szerettem volna használni, de sajnos bárki járhat így, ahogyan én.


Ami anno nem tetszett a termékkínálatokban az az, hogy kis kiszerelést nem nagyon lehetett kapni pl. szappanokból, és ahogy elnéztem, ez mára se változott. Pedig pont azokra figyelemmel amit fent írtam, nem szeretnék 90-120 grammos szappanokat venni 900-1400 Ft közötti árakon, ha előtte nem tudom egy kisebb kiszereléssel tesztelni magamon. Én a cégek és manufaktúrák helyébe ezt biztosan bevezetném. Testvajakból vannak kisebb, 15 ml-es változatok, ami azért is jó, mert amellett hogy táskabarát, 15 ml elhasználása során ha gond van, akkor az jelentkezik is. 

Ugyanakkor mindezek mellett, hogy sajnos így jártam a natúr kozmetikumokkal, a háztartáson belül továbbra is érdekel minden öko - és természetes megoldás. Pl. az ecetet egyre többet igyekszem használni a háztartás egyéb területein, nemcsak a konyhában. A gyerek miatt is, de átváltottam mosásnál a folyékony mosódióra, jelenleg levendula illatút használok, és meglepően jó, nagyon meg vagyok elégedve vele.  

Azért manapság egyre több fórumon olvashatunk és hallhatunk arról, hogy mi mindenre kell vigyázni a különböző összetevők és hatóanyagok kapcsán, hogy mennyi kárós anyag található tisztálkodási szerekben és dekoratív kozmetikumokban egyaránt.  Mindenképpen megéri, kritikusan szemlélni a világot ebben a tekintetben is. Arra még én is törekszem, hogyha lehetséges akkor a lehető legkevesebb káros anyag és összetevő legyen a cuccaimban, pl. nem vetem meg a Terra Naturi márkát, szerintem kifejezetten jó sminktermékeik vannak. Persze pl. illatok terén a bio parfümök mellett nekem is van néhány üveg "rendes" parfümöm, és lesz is, mert vannak illatok, amikről nem tudok és nem is akarok lemondani. 
Persze akik ezeket választják, kompromisszumokat kell kössenek, mert szempilla spirál natúr termékek között kevés jó van, a paletták és a kis szemhéj festékek színe nem biztos hogy a legdivatosabb, összehasonlítva a menő palettákkal, az alapozók esetében is le kell azért a teljes fedésről és tartósságról mondani.

Szóval a posztom lényege az lett volna, hogy minden termékere amit használunk magunkon, nagyon figyeljünk oda, akkor is, akár natúr, akár egyéb kozmetikai termékeket használunk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése