2016. május 1., vasárnap

Alap arcápolási programom

Az éppen aktuális arcápolási szokásaimat a terhességem és a szülés ihlette, ami most lehet hogy kicsit érdekesen hangzik. Ahogy a gyermekem megszületett, azzal kellett szembesülnöm, hogy a korábban használt natúr kozmetikai és egyéb termékek nem működtek rajtam. A szülés után extrém módon lett száraz az arcbőröm, zsíros és vízhiányos foltokkal. Kezelhetetlen volt, szinte azt lehet mondani hogy a 2015-ös év nyarát végig szenvedtem. Lévén a fiam néhány hónapos volt még csak, és nagyon meleg nyár, szinte semmi sminket nem viseltem hónapokig, de szerintem nem is tudtam volna ilyen arcbőrre. A korábbi natúr termékek körül olajok maradtak, szezám, argán, jojobaolaj, azokat időszakosan szoktam használni az arcomon, inkább a kézápolás kellékei már.

Adtam esélyt még a korábbi szereknek amiket használtam, de esélytelen volt. És akkor visszataláltam egy régi márkához, ami már nagy öregnek számít az arcápolás háza táján. A Nivea, a jó öreg Nivea. Fiatalabb koromban próbálkoztam a termékeikkel, de azt kell mondjam, akkoriban nem tudtam használni őket. A krémek nem szívódtak be, a lemosók, tonikok, egyebek se nagyon váltak be. Úgy látszik, nekem egy szülés kellett ahhoz, hogy most a Nivea termékeivel nagy barátok legyünk. 

Arclemosásra két terméket tartok most itthon, egy lemosó krémet és a tejet. 

Az arclemosó tubusos krémet este zuhanyzás közben használom. Képet most idő hiányában nem csinálok, de egy rózsaszín tubust képzeljetek el, benne a kissé szemcsés lemosó krém. Elsőre a használata során furcsa volt, hogy nem habzik, de talán jobb is. Nagyon jól tisztítja és hidratálja a bőrt, én szinte már csak ezt használom. A képen látható lemosót akkor vettem meg, amikor a városunkban található DM és Müller üzletek egyikében se volt a lemosókrém, de ez is nagyon bevált. Ezt reggelente alkalmazom, a kezemre kinyomok egy kb. két mogyorónyi adagot és azzal átmegyek az arcomon masszírozó mozdulatokkal és nedves vattapamaccsal letörlöm. 

A micellás vizek nagy kedvelői lettem az utóbbi időben, és szerencsére a Nivea kínálatában ezt is találtam megfelelőt. Korábban a Bioderma Sensibio Micellás vizét használtam és imádtam is, de mivel gyermekem lett és kicsit árérzékeny lettem, már nem veszem meg. 




A képen látható micellás víz kifejezetten az érzékeny és száraz bőr igényeinek készült, és nekem teljesen megfelelő. Azt a kevés sminket, ami esetleg viselek, maradéktalanul lehozza, nem csípi a szemet és az érzékenyebb részeket, nem nagy zsíros és olyan ápolatlan hatást keltő felületet, azt én nem bírom magamon elviselni. Illata nincs, engem egyáltalán nem irritál.

Arckrémet esetében eleinte nehéz dolgom volt, mert a száraz bőrre való termékcsalád nappali hidratáló kréme annyira nem lett a kedvencem. Nem szívódott be rendesen és nem éreztem azt a hidratáltságot sem, amit szerettem volna. A Q10-es termékcsalád nappali hidratálója viszont nem ilyen, egy kisebb akciónak köszönhetően került hozzám, pedig eleinte azt a termékcsaládot nem is nézegettem. Mivel hogy "nem kell még nekem ránctalanító krém"...és ha akkor jobban utána olvasok, végül is ez nem is kifejezetten az. Persze olyan anyagok is vannak benne, de ugyanakkor pórusösszehúzó és finomító összetevők is. Amit nagyon szeretek hogy használat után puha és teljesen hidratált a bőr tőle, és nem csak ideig óráig, hanem szinte egész napra. Nem ragad, sminkelni is lehet utána, és a pórusokat is látványosan húzza össze, legalább is nálam igen.




Éjszakára a száraz bőrre való gazdag hidratáló krémet használom. Erről tulajdonképpen nem is tudok sok minden írni, az állaga nagyon krémes, de nem nehéz. Az illata egy nagyon szolíd illat, ami estére bőven elég. Korábban nem voltam híve az éjszakai krémeknek, soha nem vettem, de ezért 35 felé közeledve kell már a bőrnek az ilyen fajta ápolás is.

Mindezek mellett ami nagyon fontos, hogy igyekszem elegendő folyadékot inni, ami nálam nem tud 2 liter fölé menni, én többet nem tudok inni egy nap. Alvás tekintetében 6-7 órákat alszom, gyerek mellett jónak mondható, és most azt látom, érzem, hogy a bőrömnek is elég.

A speciális termékeket, úgy mint szemkörnyék ápoló, maszkos, radírok egy következő írásban szeretném bemutatni nektek. 

Köszönöm hogy olvastátok a bejegyezést, Margó :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése