2014. augusztus 17., vasárnap

A szőlőmagolaj áldásos hatásai


A szőlőmag olaj volt talán az első ápoló olaj, amit az idén elkezdtem használni. A szőlőt, mint gyümölcsöt is nagyon szeretem, és régebben sokat olvastam arról, milyen értékes is a magjából hidegen sajtolt olaj. A Dejavuvilag megálmodója, Hegedűs Eszter kínálatából választottam az 50 ml-es kiszerelésű, 100 %-ban természetes szőlőmag olajat tartalmazó üvegcsét, és nagyon szívesen használom. 


A hideg sajtolással készített szőlőmag olaj az étkezésben is kiemelkedő szerepet tölt be, nem csak a kozmetikában. A hideg sajtolással kinyert szőlőmag olaj gazdag bioaktív, antioxidáns, anyagokban, bioflavonokban, telítetlen zsírsavakban, linolsavban, könnyen emészthető és koleszterinmentes. 


Hatékony kozmetikai szer, magas az E vitamin tartalma, erős gyulladásgátló hatással rendelkezik, lassítja a bőr öregedési folyamatait. A bőrnek rugalmasságot és simaságot biztosít, amit lassan több mint 2 hónapos használat után maximálisan alá tudok támasztani. A szőlőmag olaj képes a kollagén sejtek stimulálására, a növekedésüket serkenti. 


Amit különösen szeretek benne, hogy tökéletesen beszívódik, és nem hagy sokáig zsíros és fényes érzetet és kinézetet, mint pl. a jojoba olaj, amit e tulajdonsága miatt csak este szoktam használni. 

Amire használni szoktam:

- masszázsolajként, ilyenkor egy kis jojoba vagy mandula olajat is szoktam adni hozzá, ami éppen itthon van, és néhány csepp illóolajat, a szőlőmag olaj nagyjából 10 ml, a többi ápoló olaj, valamivel több, de túl sokat egyszerre nem szoktam összeállítani,

- arc és dekoltázs olajként, itt magában alkalmazom, hetente maximum két alkalommal,

- alapos arcradírozás után (ami cukor és citromlé keveréke) arckrémként szoktam használni, azonnal beszívódik, és sima, egyenletes felszínű, hidratált és egészséges bőrt kapok után, nagyon szeretem így alkalmazni,



- most készülök terhességi csíkok megelőzésére szolgáló ápoló olajat készíteni belőle, mivel 8 hetes kismama vagyok, időben szeretnék a kis kellemetlen csíkok lenne felfegyverkezni. Erről a "csodaszerről" külön írás készül majd.

Amire még használni lehet (de én eddig nem tettem):

- hajápolásra: néhány cseppel a hajvégeket bedörzsölve meg lehet a töredezést akadályozni, és jót tesz a száraz hajnak is. Hajtőnél alkalmazva regenerálja a hajhagymákat, mosás előtt ajánlott a kívánt mennyiséget használni, 15-20 percig hagyni hogy a hatását kifejtse, majd a szokásos módon hajat mosni.


- Külsőleg alkalmazva: salátákhoz használatható

-Belsőleg: kúraszerűen naponta 1 teáskanállal fogyaszthatjuk.

A kiváló élettani hatásai miatt nekem az egyik kedvenc ápoló olajam a szőlőmag olaj, ajánlom nektek is hogy próbáljátok is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése